De veelzijdigheid van een tekstbureau

Een tekstbureau is een bedrijf dat in opdracht van vooral website beheerders teksten aanlevert om op deze websites te plaatsen. Het gaat dan vooral om zogenaamde SEO geoptimaliseerde teksten.

Dit zijn teksten die bepaalde zoektermen bevatten die populair zijn bij Google en andere zoekmachines. Door deze zoektermen te gebruiken vergroot je de kans dat iemand jouw website vindt als hij of zij naar een bepaalde dienst of een product op zoek is.

Veel mensen vinden het lastig om dit soort teksten zelf te schrijven en besteden het daarom uit aan een bureau.

Hoe weet ik dat ik goede teksten krijg?

Wil je je teksten laten schrijven door een extern bureau dan is het belangrijk om een goede briefing te geven. Wat wil je voor teksten? Hoe lang moeten ze zijn?

Wat is de aanspreekvorm?

Zijn het teksten voor op je website of zijn de teksten bedoeld voor linkbuilding of als landingspagina? Met deze instructies gaat de tekstschrijver aan de slag. Een gemiddelde opdracht van enkele duizenden woorden kun je al binnen een paar dagen verwachten.

Als er echt haast bij een opdracht is dan kan deze vaak ook dezelfde dag nog worden aangeleverd. Hiervoor betaal je dan wel een iets hoger tarief.

Advies van het tekstbureau

Een ervaren tekstbureau heeft kennis van zaken als het gaat om het schrijven van teksten voor internet. Als je niet precies weet welke zoektermen voor jouw website goed scoren dan kan het tekstbureau je daarmee helpen.

Zij weten vaak feilloos aan te geven welke termen het goed doen. Vaak werkt de branche in combinatie met een plaatsnaam waar je als bedrijf klanten wilt werven erg goed. Maar er zijn meer zoektermen die hoog scoren. Je kunt voor de teksten op je website natuurlijk verschillende zoektermen laten gebruiken.

Het is wel verstandig om het aantal zoektermen te beperken. Ben je er te royaal mee dan zal Google je website als spam beschouwen en dan kelder je meteen flink in de zoekresultaten.

Op die manier schiet je natuurlijk je doel voorbij. Het is belangrijk een goede balans te vinden in het aantal zoektermen per tekst.

Bron: www.decontentbank.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *