Wat is SEO en waarom is het zo belangrijk?

SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel Zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in dat webpagina’s op bepaalde zoekwoorden zo hoog mogelijk in de zoekmachines komen. Wat uiteindelijk zal zorgen voor meer verkeer naar je website. Maar waarom is website zoekmachine optimalisatie zo belangrijk? In dit blog leg ik het je uit.

Het zorgt voor extra verkeer en heeft vaak een hoge conversie

Al het verkeer op je website is natuurlijk welkom, maar het zou natuurlijk zonde zijn om te investeren in een advertentie waar nul conversie uitkomt. Conversie is bijvoorbeeld het plaatsen van een bestelling of een aanvraag via het contactformulier. Via SEO kan je heel gericht te werk gaan. Door een selectie van nuttige zoekwoorden te maken, waarbij je kunt verwachten dat de conversie hoog zal liggen, kan je veel nuttige verkeer ontvangen.

Hoeft niet duur te zijn en is voor de lange termijn

De SEO-optimalisatie kosten kunnen erg uiteenlopen. Je kunt er ook voor kiezen om zelf aan de slag te gaan met SEO of ondersteuning vragen van een SEO-specialist. Bij SEO gaat het altijd om de lange termijn. Het nadeel hiervan is wel dat het even kan duren voordat je de gewenste resultaten boekt. Voordeel is dus alle tijd die je investeert, het voor een lange termijn zichzelf zal terugbetalen.

De drie pijlers van SEO

Voor SEO gelden ontzettend veel verschillende factoren. Je kunt ze het beste onderverdelen in drie pijlers: techniek, content en linkbuilding. Zo zorg je dat de techniek van de site voor de zoekmachines is geoptimaliseerd, dat je goede en relevantie content aanbiedt en creëer je een hogere autoriteit door links te plaatsen op andere relevante en kwalitatieve websites. Met deze drie pijlers zal je binnen een paar maanden al verandering zien en binnen een paar jaar een aantal topposities bezitten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zestien − twaalf =